سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افق بیکران روح من

tongue world سه شنبه 89/8/18 ساعت 1:17 عصر

به نام خدا

موضوعی که دوست دارم شما دوستای عزیز من را تا آخر این یادداشت همراه کنید ((دنیای زبان ))هست.لابد سوال می کنید چرا گفتم دنیای زبان؟

بله درسته که زبان جرم و حجم کوچیکی داره ولی از همین عضو کوچک تقریبا 190 تا گناه سر می زنه که به خیلی از اونها مبتلا هستیم مانند :استهزا و تمسخر تهمت انکار و تکذیب اف گویی به پدر و مادر اهانت و تحقیر بد زبانی بریدن کلام دیگران پاسخ به ندانسته ها پر حرفی بدگویی تفسیر به رای تکفیر مومن تهدید جاسوسی خود ستایی دروغ دشنام غیبت خیانت در مشورت دورویی و نفاق گفتن حرف های راست فتنه بر انگیز زخم زبان سخن چینی صحبت در گوشی سخن گفتن با نامحرم سرکوفت و طعنه زدن قسم نابجا عیب جویی علم آموختن به نااهلان اغراق صحبت بیش از ظرفیت کلامی که باعث گسترش فحشا و فساد باشه  غنا کلام کفر آمیز نسبت زنا نفرین هم صحبتی با دروغگو و ستمگر و اهل باطل و....

حضرت علی (ع) به این مساله مهم اشاره فرمودن که سکوت بیشتر از سخن گفتن باشه و سخن گفتن همراه تدبر و تفکر باشه.

در نهج البلاغه در باره عیب جویی حضرت چنین می فرمایند که زمان عیب جویی به چند مورد توجه داشته باشیم :1)خدایی که ما را آفریده ستار العیوب هست و پوشاننده گناه پس ما چه اصراری به افشای عیوب دیگران داریم 2)چه بسا خود ما هم همان عیب را داشته باشیم 3)چه بسا عیوب و گناهان ما بیشتر باشد

به هر حال توجه کنیم صحبتی که از فضای دهان ما خارج می شه مثل تیری هست که از کمان رها می شه و امکان داره به هدف نخوره و به انحراف بره پس بدونیم همونطور که در کلام مولا علی (ع)هست فاصله بین حق و باطل 4 انگشت است که نمی شود نه به دیده اعتماد کرد نه به شنیده پس اول عیوب خود را بر طرف کنیم و به حسابرسی اعمالمون توجه نشون بدیم قبل از اینکه به حسابمون رسیدگی کنن که خدا سریع الحساب هست.

حسن ختام صحبت هام به محتوای آیه قرآن اشاره می کنم و آخر از همه شما دوستان التماس دعا دارم.

ویل لکل همزه لمزه :وای بر هر عیبجوی طعته زننده        همز: شکستن  از این جهت که شخصیت مخاطب با عیب جویی و طعنه زدن به او شکسته می شه

راه حل: ذکر و یاد خدا     تزکیه نفس    و طلب استغفار و بجا آوردن نماز

 

خادمه الزهرا:فاطمه گودرزی


نوشته شده توسط: فاطمه گودرزی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
318700


:: بازدیدهای امروز ::
14


:: بازدیدهای دیروز ::
13



:: درباره من ::

افق بیکران روح من

فاطمه گودرزی
بیاییم منیت ها را بشکنیم .

:: لینک به وبلاگ ::

افق بیکران روح من


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

خداشناسی[33] .


:: آرشیو ::

ا لیس الصبح قریب یا مهدی (( عج ...
پاییز 1386
تابستان 1386



:: خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ::


:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو